Två dagar kvar

Känns så overkligt på nåt sätt nu, att i övermorgon åker vi.(Jag, Sara, mamma och pappa) Känns som att det var igår vi bokade resan. Inte alls längesen, även fast det var mer än ett halvår sen. Det blrjar pirra lite i magen nu. Skönt på något sätt. Såhär mycket som jag har längtat nu har jag nog aldrig längtat i hela mitt liv. Känns helt rätt också att det är Sara som ska med. Min bästa vän! Ska bara mysa och njuta i två veckor på stranden och ladda upp inför sista året på gymnasiet. Då kommer det hända mycket. Mycket som är viktigt och mycket som är roligt. Jag kommer under den tiden göra det största valet i mitt liv. Vad jag ska göra efter gymnasiet. Det är inte det lättaste. Jag vet redan vad jag vill bli, men vart ska man ta vägen? Hur ska man leva? Kommer jag vara ensam eller kommer någon följa mig under tiden? Kommer jag bli kvar eller flytta hem igen? Jag tycker inte om att grubbla över sånt här, men nu vet jag att jag måste göra det. Tur att jag har så bra människor runtomkring mig som kan ge mig tips och råd. Om ett år blir det ett stort klev ut i vuxenlivet, och faktiskt så längtar jag!

 

Puss och godnatt från en djupt tänkande tjej!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Min älskade Emelie, jag kommer sakna dig! <3

2011-08-03 @ 08:55:37
URL: http://hannnapannnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0