Utbildning

Har haft en bra dag med skola och häng med Kristin. Hon åkte hem efter 10 ungefär. Sen dess har jag kollat runt på olika skolor och nog kommit fram till den bästa. Tror jag. MIKAS Make-Up Academy i Stockholm är något jag kommer satsa på. Den drivs av en av Sveriges bästa make up artister: Linda Mehrens. Det är fyra kurser per år. Varje kurs är 8 veckor. Något som kanske sätter fart på min karriär sen. Efter att jag hade kollat upp det här så gick jag in på youtube och kollade på klipp på ett par systrar från England som är professionella make up artister. De gav mig verkligen inspiration.
Jag känner att det är det här jag brinner för nu. Kan sitta timme efter timme och bara kolla, leta efter utbildningar, kända make up artister eller bara kolla på smink. Jag tänker på hur det kanske kommer se ut nästa år vid den här tiden. Så är jag kanske där i Stockholm och utbildar mig. Jag blir så glad att jag börjar gråta av det här. Det kan hända. Jag får lägga krut på det här och fila lite på ett personligt brev under hela året som jag kan söka med. Eftersom de bara tar in 6-8 personer per kurs. Lite med platser, men är nog inte så jättemånga som söker eftersom det kostar rätt mycket pengar. Får alltså börja spara också så jag kan fixa det här!
Så här går det runt i mitt huvud ofta och jag behövde bara skriva ner det. Så nu vet ni hur det ligger till.
Ha det bra och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Oskar

Satsa på det, låter riktigt bra och gott att ha det klart :)

2011-10-15 @ 08:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0